top of page

בלוג

לוגו מלכות דוד ושלמה

חברים יקרים,

אנו יוצאים למסע קצר של שבעה שבועות – לקראת חנוכ"ה

הרעיון הנו – ללמוד להשוות תורה עם הקצב החיים החדש, זה אומר, שאנו נסנכרן את האור הגבוה בתוך עולם החומר, וכדי שזה יקרה – אנו מתבקשים ללמוד את הקצב של האדמה – "אדמה לעליון", זה אומר, לעבור דרך שבעת הספירות התחתונות - חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד ומלכות, אנו בס"ד ניכנס לכל ספירה, נדבר עליה, נרגיש אותה, ננוח בה, נשווה צורה איתה, נזדווג ונתייחד איתה בעדינות יתרה ובכך נלמד להוריד ביחד איתה - את האור (אלף) לתוך גשמיות העולם (תאף) בנחת רוח, בשלווה, בחן, בחסד וברחמים והכל ע"י שיטת "חיבור עבודת החסיד- הצדיק" בגישת הרצוא ושוב (מוריד אור ישר ומעלה אור חוזר - מוריד אור, מעלה ניצוצות קדושה), בסוד מקבל ומשפיע, בסוד– "יהיה אחד" ואז נגיע לחנוכ"ה מוכנים כדי להטיב, ולהדליק את הנרות ואז נתחבר לאורות המוריקים עלינו שפע וברכה עד בלי די מעולמות עליונים ונשגבים.

הערב התחלנו... מכאן ממשיכים יחד.

שבוע 1 – חסד

• מפגש 1 - יום שישי: אור ליום י"ג חשוון (יום חמישי 30.10.20) בשעה 21:00 (היה הערב)

• מפגש 2 – יום שלישי: אור ליום ט"ז חשוון (יום שני 2.11.20) בשעה 21:00

(לכבודו של מתתיהו בן יוחנן כהן גדול ולכבודו של הרב שלמה קרליבך (הרב המרקד) זצוק"ל)

שבוע 2 – גבורה

• מפגש 1 - יום שישי: אור ליום י"ט חשוון (יום חמישי 5.11.20) בשעה 21:00

(לכבודו של המקובל הרב מרדכי יהודה יפת שרעבי זצוק"ל)

• מפגש 2 – יום שלישי: אור ליום כ"ב חשוון (יום שני 9.11.20) בשעה 21:00

(לכבודו של רבי יששכר דוב רוקח, האדמו"ר השלישי בשושלת בעלזא)

שבוע 3 – תפארת

• מפגש 1 - יום שישי: אור ליום כ"ו חשוון (יום חמישי 12.11.20) בשעה 21:00

• מפגש 2 – יום שלישי: אור ליום א' כסלו (יום שני 16.11.20) בשעה 21:00

שבוע 4 – נצח

• מפגש 1 - יום שישי: אור ליום ד' כסלו (יום חמישי 20.11.20) בשעה 21:00

• מפגש 2 – יום שלישי: אור ליום ח' כסלו (יום שני 23.11.20) בשעה 21:00

שבוע 5 – הוד

• מפגש 1 - יום שישי: אור ליום י"א כסלו (יום חמישי 26.11.20) בשעה 21:00

• מפגש 2 – יום שלישי: אור ליום ט"ו כסלו (יום שני 30.11.20) בשעה 21:00

(לכבודו של ראובן בנו הראשון של יעקב אבינו)

שבוע 6 – יסוד

• מפגש 1 - יום שישי: אור ליום י"ח כסלו (יום חמישי 3.12.20) בשעה 21:00

(לכבוד חג הגאולה ע"פ תורת החסידות ולכבודו של רבי דב בער, המגיד ממעזריטש)

• מפגש 2 – יום שלישי: אור ליום כ"ב כסלו (יום שני 7.12.20) בשעה 21:00

שבוע 7 – מלכות

• מפגש 1 - יום שישי: אור ליום כ"ה כסלו (יום חמישי 10.12.20) בשעה 22:30

(מדליקים נר ראשון של חנוכה, לכבוד יהודה המכבי והחשמונאים המשחררים את בית המקדש)

• מפגש 2 – יום שלישי: אור ליום כ"ט כסלו (יום שני 14.12.20) בשעה 21:00

(מדליקים נר חמישי של חנוכה)

• מפגש 3 – יום שישי: אור לג' טבת (יום חמישי 17.12.20) בשעה 21:00

(מדליקים נר שמיני של חנוכה ולכבודו של רבי דוד בן ברוך הכהן אזו"ג)- רב ומקובל במרוקו)

בהצלחה לנו  

תומר שרייבר

 
 
 

בפי ישרים ובשפתי צדיקים

חכמים זכרם לברכה, למדונו בלשון קדשם,

"אתפשטותיה דמשה, בכל דרא ודרא ובכל צדיק וצדיק".

כן כתב התנא האלקי בתיקוני הזוהר הקדוש, נוסח אחר, דף קי"ד ע"א.

וכן בשינוי לשון מעט, גם בתיקוני הזוהר, תיקונא שתין ותשע, דף צ"ט ע"א,

בכל דרא ודרא ובכל צדיק וחכם דמתעסק באורייתא.

ראיתי גם צדיקים שכתבו הנוסח "בכל דרא ובכל נפשא", ולא מצאנו להם האידנא מקור.

מטעם זה נהגו לומר לתלמיד חכם "משה שפיר קאמרת"

כך בגמרא מסכת שבת ק"א ע"ב, ומסכת סוכה ל"ט ע"א, ומסכת ביצה ל"ח ע"ב.

וחזא הוויתי לרבותינו נ"ע שנחלקו בזה רש"י ושאר הראשונים,

אם הכוונה בלשון שאלה או בלשון ניחותא, איברא דסוף כל סוף רואים שכינו את התלמידי חכמים בשם 'משה'.

והנה, רבותינו ז"ל מספרים במעשה הידוע על אילפא ור' יוחנן, שאמרו,

ליכא מידי דלא רמיזי באורייתא.

(ראה מסכת תענית ט' ע"א,

ומה שכתב גאון וסופר חכם ראובן מרגליות בהקדמת מרגליות הים).

ואם כן איפה, היכא רמיזא שמא דמשה לצורבא מרבנן.

וראיתי מראות אלקים תרי רמזי דאורייתא, שכל חד וחד רומז ומבאר חלק מהמאמר, והרמז הזה הוא קורב ממש לפשוטו של מקרא, ומתוקא כדובשא.

על הפסוק בתורה : "נְקֹם נִקְמַת בְּנֵי יִשְׁרָאֵל מֵאֵת הַמִּדְיָנִים אַחַר תֵּאָסֵף אֶל עַמֶּיךָ" (במדבר ל"א ב'), פירש הצדיק הקדוש רבי פנחס מקוריץ נבג"מ: לאחר הסתלקותך מן העולם, לא תיעדר לגמרי מן העולם, אלא "תאסף אל עמך", כלומר: תאסף ותגנז בתוך עם ישראל, שהרי כוחו של משה רבינו ע"ה, התפשטה לתוך כל נפש מישראל...

מתוק מדבש. זהו המקור ל"בכל נפשא".

והמקור ל"בכל דרא", גם הוא מבית מדרש של הצדיקים ושל החסידים. הצדיק הקדוש רבי נפתלי מרופשיץ ביאר את הפסוק הזה כך:

נקום נקמת בני ישראל גם לאחר שתאסף אל עמך. שגם לאחר הסתלקותו של משה רבינו ע"ה מן העולם, ממשיך הוא לנקום את נקמתם של בני ישראל, מכל האומות הקמים עליהם ומצירים אותם...

הפלא ופלא.

ואנא רפאל נתניה ס"ט, עפר ואפר תחת כפות רגלי הצדיקים, בקלא מכריזנא קמייהון: משה, שפיר קאמריתו!

 
 
 

זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט זה מקום לרשום טקסט לפוסט.


ree

 
 
 

הרשמה

ל'מדרשותא' >

bottom of page