top of page

קהילת תפילה ישראל והעולם

ציבורי·8 חברים

7 מצוות בני נח, ערב יום ירושלים, מב ימים לעומר, יום הילולת שמואל הנביא


*בוקר אור ליום חמישי, 14.5.26, כז באייר, יום 42 לעומר*


7 מצוות בני נח, ערב יום ירושלים, 42 יום לעומר, סיום מב ימים של מסעות בתהליך תיקון ספירת העומר, עדיין לא תם ונשלם, אך כבר הלב מרגיש מוכן...., ויומו של שמואל הנביא,

*מה עוד אפשר לבקש?!*


על פי המסורת ביום כז באייר יצאו נח ובניו מהתיבה לאחר המבול (ביום ה 27 לחודש השני הוא אייר), וקבלו את 7 מצוות המכונות 7 מצוות בני נח המכוונות ודורשות מוסר בסיסי מכל אומות העולם- להיות אנושיים.

אמנם יום זה לא נכנס אל תוך לוח המועדים העברי,

אך הוא בהחלט מבטא את הקשר הישראלי- יהודי לפן האנושי המוסרי הכללי שבתורה.


ומדהים איך הכל מסודר ומוכוון על ידי יד השם מלמעלה,

כי בדיוק בערב כז באייר, אלפי שנים אחרי כן, החל שחרורה של ירושלים המזרחית בידי צה"ל במלחמת ששת הימים בשנת תשכ"ז, שהושלם למחרת ביום כח באייר, ונקבע כיום של חג והודיה לבורא עולם על שחרור ירושלים השלמה, *העיר שחוברה לה יחדיו*, ומסמלת לא רק את החיבור הגשמי והשלם של חלקיה, אלא גם את השיבה לחיבור הרוחני הגבוה- *ירו-שלם* *יראו- שלם*, *אריה-שלם*

את העליה התודעתית מתהום הנשיה (השכחה), אל גילוי האלוקות הזורמת בתוכה,

ירושלים הנושאת על דגלה את סמל האריה של שבט יהודה,

ומרמז לנו על חזון משיח בן דוד, מלך משיח שיבוא משבט יהודה,

על התודעה השלימה העליונה שתיפתח לעם ישראל ביום מן הימים,

ותאפשר שהעיר ירושלים הגשמית הבנויה של מטה

(של העולם הזה) תהווה שיקוף מושלם ומראה של העיר הרוחנית העילאה-

ירושלים של מעלה-

שהיא מרחב מטאפיזי, רוחני ונצחי המסמל את ליבו של העולם,

ומתוארת כמודל עילאי של צדק, שלום, הרמוניה וקדושה,

ממש כפי שמתוכנן לשמש ולהיות בית המקדש העתידי, ולגלם בית תפילה לכל העמים ולכל האומות ביום מן הימים בעיר ירושלים הגשמית.


דמיינו בעיני רוחככם-

עיר שבה בית תפילה והודיה לקדוש ברוך הוא,

שינוהל בידי כוהנים ולויים, ויהווה בית תפילה לכל האומות ולכל העמים.

שיגיעו אליו המונים מכל העולם, 3 פעמים בשנה,

אומות ועמים המגיעים מכל קצוות העולם, להודות להשם על העולם הנפלא שנתן והעניק לנו.


ירושלים של מעלה היוותה מודל השראה וליבתה את כיסופי והשתוקקות דורות עם ישראל לשוב לירושלים ולהוותה כמרכז רוחני שהוא *"הלב הפועם של העולם"*.


ירושלים, היא עיר בעלת היסטוריה ענקית, עשירה ומורכבת, שנשלטה בכיבושים רבים על ידי אומות שונות וזכתה לאינספור כינויים שניסו להקנות לה הכובשים השונים כדי לבטא בעלותם עליה,

אך עבור ישראל היתה, נותרה ותהיה *ירוש-לם*, ירושלים הנצחית, הלב הפועם שמפעים את כל גוף הארץ והעם,

לא בכדי כל מוסדות הממשל, המשפט, והכנסת יושבים שם...


ב-כח באייר תשכז חזרה ירושלים לשליטה המלאה של מדינת ישראל,

ממש כבתקופת דוד ושלמה, התחברו מזרח ומערב בירושלים,

וחיברו עימם עבר, הווה ועתיד, שמאפשרים לקיים בה חיים שוקקים, שווקים, מקומות היסטוריים, ומשכני תרבות מודרניים, ומקיימים מגוון עשיר של תרבויות ועמים שוקקי חיים בתוכה, בהם מוסלמים, נוצרים, יהודים, צ'רקסים ועוד...

ומנהלים אורח חיים שמביא איתו ההתמודדויות יום יומיות לא פשוטות, אך מהווה מודל עצום לעתיד לבוא,

המראה לכולנו שזה אפשרי לקיים עיר כל כך רב גונית,

כל כך עשירה במורשת ושרשים, כל כך יקרה לרבים והמונים מכל האומות ומכל העולם,

ובעצם מהווה מודל אמת לחיבור ולשלום העולמי בין מזרח למערב!!

כן, כן, במקום שבו היו הכי הרבה מלחמות על שליטה...

שם השרש של האמת והשלום מוחבא.


המושג "ירושלים של מטה וירושלים של מעלה" מבטא בתוכו מחד את הדואליות המהותית של העיר שמבקשת לקיים חיבורים לכאורה בלתי אפשריים, אך למעשה לגמרי משלימים זה את זה,

ומנגד, את השאיפה לחיבור השלם בין הרוחני לגשמי,

המבקש להוליך את העולם כולו

לדרך של הגשמת האור הרוחני בתוך חיי היום יום הגשמיים הפשוטים, עד שלא ניתן להתכחש, בייחוד בעיר ירושלים, עד כמה הם משולבים זה בזה...

כשצועדים ברחובות הסואנים של ירושלים, בשווקים, בתוך העיר העתיקה התוססת, ומחוצה לה, ובטח כשמתצפתים על העיר מההרים...,

אי אפשר שלא לחוש בתוך כל החומר הססגוני את הרוח הפנימית הנושבת בקרבה ומתוכה...

וזו המהות האמיתית של הגאולה,

שהכל ישולב זה בתוך זה עד שלא נבדיל בין גשמי לרוחני, אלא הכל יהיה מלא

בתחושה של "אין עוד מלבדו",

כל המציאות תקבל חיות,

ואור חדש עד שלא נוכל להפריד בין מעשי היום, ימי החול הפשוטים המבטאים את הגשמיות,

ללב הפועם שמאחוריהם,

לחיות הנצחית הרוחנית האלוקית המקודשת שמהווה אותם...


ירושלים של מטה היא העיר הפיזית, ההיסטורית והארצית, בעוד ירושלים של מעלה היא המרחב הרוחני, המטפיזי והנצחי, והשאיפה היא לחבר את השלמות הרוחנית לתוך המציאות הממשית כך שירושלים של מטה (הפיזית), העיר ההיסטורית, בעלת הגבולות הפיזיים, הבניינים וההיסטוריה המורכבת,

תהווה ביטוי שלם ומושלם לחיבור בין מזרח ומערב,

עבר הווה ועתיד,

בין מגזרים שונים המייצגים את אומות העולם השונות המרכיבים אותה,

ותהווה עיר של צדק, שלום, הרמוניה וקדושה לכולם.


לפי המדרש, ירושלים של מעלה לא תיבנה סופית ללא התשתית של ירושלים של מטה,

ולכן אנו יכולים להיות סמוכים ובטוחים שאנו לגמרי בדרך הנכונה...


ובדיוק מפעים, היום,

יום 42 לעומר, מלכות שביסוד, יום שבו כל אורות הכתר שירדו בערב הפסח נשזרים יחד בספירת היסוד- היא מהווה את המשפך ששוזר אותם יחדיו, ומאפשר לאורות האלוקיים שהאירו בשכל, לזכך את ה- לב ואת המידות בנפש לדרגה הנדרשת,

שתאפשר כעת את הייחוד - החיבור השלם בין האור הזכרי האלוקי המכונה -זעיר אנפין,

עם האנרגיה הנקבית- הנשית- השכינה- היא עם ישראל,

המבטאת את שיא הרצון לקבל המלכות,

ותוליך את אור הלב המחודש שזכינו לבנות, מחר הישר- אל גילוי ספירת המלכות באורה החדש...

אור אלוקי חדש שיגולם בעולם,

ומבקש מכולנו לייצר את החיבור בין יראו-שלם (ירושלים) של מעלה הרוחנית, ליראו-שלם(ירושלים) של מטה הגשמית,

לחווט מחדש את כל מערכות היחסים, את הזיווגים המתקיימים בין איש לאשה, ובכל מערכות היחסים- שיהיו בצורתם השלימה-

פנים לפנים,


ואמן שנזכה להתעלות ולחוות את הראיה השלימה והמלאה

שתצעיד את כל העולם במוקדם או במאוחר לגאולה העתידית...


היום גם ההילולה של שמואל הנביא, השופט האחרון,

והנביא שפעל למעבר מתקופת השופטים לתקופת המלוכה...

רמז אולי לעתיד לבוא?!


שמואל נולד לחנה ואלקנה, הוקדש לעבודת ה' במשכן שילה, והמליך את שאול המלך, ואחריו את דוד.


הדליקו לו נר, ובקשו שזכותו תגן על העיר ירושלים, על תושבי עם ישראל, על חיילינו, ותקרב אותנו להמלכת משיח בן דוד, לימים שבהם ציון תהווה מרכז שלום, צדק, ואהבה לכל אומות העולם🕯



צפייה אחת

חברים

הרשמה

ל'מדרשותא' >

bottom of page