יום 41 לספירת העומר- תיקון מידת היסוד שביסוד, חיבור לנקודת הצדיק, למרכבת יוסף, ויומו של הרמח"ל הקדוש

*בוקר אור ליום רביעי, כו באייר, 13.5.26 יום מא (41) בעומר*
היום יום 41 לעומר-
תיקון מידת *היסוד שביסוד* מכניסה אותנו אל תוך לב ליבה של ספירת היסוד,
ומבקשת מאתנו לגלם את יסוד הברית האלוקית
בתוך כלל החיבורים, הקשרים ומערכות היחסים שלנו
ולהתחיל ביצירת חיבור אותנטי ושלם בין העולם הפנימי והחיצוני שלנו, משמע,
להתחבר לרבדים הכי עמוקים שבתוכינו,
ולגלם בכל פן בחיינו חיבור של אמת בין פנימיותנו-
האור הפנימי של הוויתנו,
לבין האופן בו אנו מציגים עצמנו כלפי חוץ, דרך הפעולות והמעשים שלנו.
מידת היסוד שביסוד מלמדת אותנו לבטא בחיינו את הקשר האמיתי בין היותנו ומהותנו לדרך ולאופן בהם אנו חיים את חיינו, פועלים, מתקשרים ובונים קשרים יציבים ומבוססים עם סביבתנו.
לא בכדי מקושרת מידה זו ליוסף הצדיק, ומבקשת מכל אחד ואחת מאתנו להתחבר
לנקודת הצדיק שבנפשו,
על ידי שנטהר מהשרש את כוונותינו, מחשבותינו,
נכיילם עם האמת העליונה שמבקשת לזרח מתוכינו, ובאמצעותם
נדייק את כל מערכות הקשרים, החיבורים, והבריתות שלנו,
כך שכלל האינטרקציות בחיינו יהיו מושתתות על יסודות של אמת, טוהר, ויתבססו על ניקיון פנימי, כנות ואותנטיות -מוחלטת בכל רבדי הנפש, הרוח והנשמה, כך שיובילו אותנו לעומקים של ייחוד שיטפסו עד רבדי הנשמה הגבוהים ביותר אותם נוכל לחוות פיזית עד רמת הגוף.
אלו יאפשרו לנו לשאת את רטט ההוויה של כל אחד ואחת מאתנו הישר אל תוך מערכות היחסים, הקשרים שאנו בונים,
ולבטא באופן הרמוני, שלם ובזרימה את האמת הגבוהה
ואת האור שלנו מתוך אהבה טהורה, וללא מורא ופחד, מניפולציות, או צורך בהסתרה.
היום אנו מתבקשים לתת ביטוי מלא ושלם: רוחני, פיזי ורגשי לאמת הפנימית שלנו
המבקשת להתגלות דרכנו,
ולבנות יסוד ובסיס
מדויקים בתוך מערכות היחסים והקשרים שלנו,
ולא משנה בין אם מדובר בקשר זוגי, ביחסי הורות, בקשרים חברתיים,
באינטרקציות במסלול הקריירה העבודה, או הפנאי שלנו.
בכולם עלינו ללמוד לבטא בכנות ואותנטיות את מהותנו
בצורה נוכחת, שלימה, איתנה ואבסולוטית ובהלימה מוחלטת לצו הנשמה.
מידת היסוד מקושרת בגופנו לאיזור החלציים-
איזור הברית, איזור המקושר לרבייה, למין ולהעמדת צאצאים,
איזור האוצר בתוכו-
את בסיס החיות שלנו,
הויטאליות, החיוניות הפיזית,
הלבה שזורמת מאמא אדמה ממש ומציתה
את כח החיים בגופנו,
ולכן, השמירה על בריתות יסוד אותנטיים בחיינו-
שומרת קודם כל על חיוניותינו וכוחנו הפיזי, ומאפשרת לנו להיות ממוקדים בהגשמת מציאות חיינו בהלימה מוחלטת עם הרצון האלוקי הגבוה.
מידת היסוד שביסוד מחברת אותנו ומקשרת אותנו
באופן הכי עמוק -
מודע, על מודע, תת מודע, ועד רמת הגוף הפיזי -עם אות הברית האלוקית שיש לכל איש או אשה מעם ישראל
עם הקדוש ברוך הוא,
ומבקשת מאתנו לשמור ברית קודש, ברית אמת ואמונים
לדרך בה נשמתנו בחרה להשפיע ולהאיר את פני המציאות בכלל הרבדים
ממחשבה וכוונה ועד מעשה בפועל,
ומבקשת שנהדהד מתוכינו את קול האמת האלוקית
המגיעה מהרובד הנשמתי הכי גבוה שבנו כדי שנגלמה בכל פרט ופרט במחשבתנו,
בהגיגי ליבנו, במעשים ובפעולות היומ-יומיים שלנו,
במישורים החיצוניים
ועד לאינטרקציות ולרבדים הכי אינטימיים ומקודשים בחיינו.
תיקון היסוד שביסוד מבקש מאתנו כנות מקסימלית, אותנטיות מוחלטת,
ביטוי אמיתי של קול הלב והנשמה בתוך הקשרים ומערכות היחסים בחיינו,
חיבור שבאמצעותו מושתתים יסודות של אמת נצחית
שמשחררת אותנו מכל שיעבוד,
ומאפשרת לנו נאמנות
מוחלטת לאמת הנשמתית שלנו.
היום אנו מתבקשים ללמוד כיצד לחבר בין הלב והרגש הפנימיים- לפעולות ולמעשים החיצוניים שלנו,
עד שכלל האינטרקציות בחיינו יהיו נקיות לחלוטין מכל
תלות, משחקי אגו, שליטה או פחד,
ויהיו מבוססות אך ורק על היבט של אהבה טהורה, חסרת מורא ופחד, יושרה פנימית וכיול מוחלט ושלם עם אור הנשמה.
התיקון של מידת היסוד
מתחיל היום בשאלה שבודקת איפה אנחנו עדיין לא אותנטיים בחיינו,
איפה ומול מי אנו משחקים משחק, או בשל סיבה כזו או אחרת משחקים דמות שהיא לא מהווה את מי שאנחנו *באמת*,
איפה אנו מסתירים,
ומתי אנו אומרים דברים, אולי מתוך ריצוי, או היבט אחר
אך בתוכינו מרגישים ורוצים אחרת...
כל אלו גובים מאתנו מחיר אנרגטי כבד ויקר,
ומזיזים אותנו הרחק
מהחיבור המקודש להוויה האלוקית שאנחנו,
ושם עלינו לפעול בעל מנת להשתנות ולחזור
להדהד ולהוות את פנימיותנו
בצורה נקייה.
בכל שבוע היסוד אותו אנו חווים כעת, שבו נקודת הצדק והאמת האלוקית מבקשת להתגלות ולהפציע בחיים של כל אחד ואחת מאתנו,
אין יותר מקום בחיינו לשקר, להסתרה, לפיצול ואנו מתבקשים ללמוד להביא
את האותנטיות והאמת אל תוך כל מישורי החיים.
נלמד לשמור על קדושת האנרגיה הפנימית,
על להבת אש התמיד
שמבקשת לבעור מתוכינו
ולהאיר את הבריאה למרחקים...
וכך נקבל הרבה יותר
בהירות, שקט ואמת בחיים.
יום זה הוא יום הילולת הרמח"ל הקדוש, רבי חיים משה לוצאטו,
גאון צדיק ומקובל, סופר ופייטן מהמאה ה 17, שכבר בגיל 15 ידע בעל פה את כל התלמוד, כל כתבי האר"י, ואת הזהר הקדוש!!
מדהים שבהמשך החיים עסק בליטוש יהלומים לפרנסתו באמסטרדם, ובכתיבתו ובספריו עשה בדיוק אותו הדבר בפן הנשמתי.
כתיבתו וספריו חושפים את נשמות הקוראים למעטפת השכינה הקדושה ממש,
ומקלפת מאיתם שכבות עבות של קליפות והסתרה, וכך חושפת ומגלה את אורם הבוהק של נשמותיהם לעולם...
אחד מספריו המשמעותיים והמפורסמים ביותר הוא מסילת ישרים, שנחשב לאחד מספרי המוסר הבסיסיים.
ספר מוסר ואמונה מפורסם נוסף שלו הוא דרך ה', והוא כתב מאמרים וספרים רבים הנוגעים לגאולה ממש, לחיבור לכנפי השכינה ולאורה הזך.
להלן קטע מתוך ספר מסילת ישרים:
מתוך מסילת ישרים- פרק א' – *בביאור כלל חובת האדם בעולמו*
...ואם תעמיק עוד בענין תראה כי העולם נברא לשימוש האדם.
אמנם הנה הוא עומד בשיקול גדול. כי אם האדם נמשך אחר העולם ומתרחק מבוראו,
הנה הוא מתקלקל, ומקלקל העולם עמו.
ואם הוא שולט בעצמו ונדבק בבוראו ומשתמש מן העולם רק להיות לו לסיוע לעבודת בוראו, הוא מתעלה והעולם עצמו מתעלה עמו.
כי הנה עילוי גדול הוא לבריות כולם בהיותם משמשי האדם השלם המקודש בקדושתו יתברך, והוא כענין מה שאמרו חכמינו זכרונם לברכה בענין האור שגנזו הקדוש ברוך הוא לצדיקים וזה לשונם (חגיגה יב): "כיון שראה אור שגנזו לצדיקים, שמח", שנאמר (משלי יג ט): "אור צדיקים ישמח".
...וכן אמרו רבותינו זכרונם לברכה (משנה אבות ד כב):
"על כרחך אתה נוצר ועל כרחך אתה נולד".
כי אין הנשמה אוהבת העולם הזה כלל אלא אדרבא מואסת בו.
אם כן ודאי לא היה בורא הבורא יתברך בריאה לתכלית שהוא נגד חוקה ונמאס ממנה.
אלא בריאתו של האדם, למצבו בעולם הבא היא.
ועל כן ניתנה בו נשמה זאת, כי לה ראוי לעבוד, ובה יוכל האדם לקבל השכר במקומו וזמנו,
שלא יהיה דבר נמאס אל נשמתו כעולם הזה, אלא אדרבא נאהב ונחמד ממנה, וזה פשוט.
הדליקו היום נר לרבי משה חיים לוצאטו ובקשו להתברך באור השכינה שהאיר לעולם דרך מאמריו וספריו🕯️
יום נפלא🌸🩵


