יום 39 לעומר-נצח שביסוד יחד עם פרשת השבוע- במדבר

*בוקר אור ליום שני, 11.5.26 כד באייר, לט בעומר*
*פרשת במדבר*
בשנה השניה לצאתם ממצרים,
הקדוש ברוך הוא מצווה את משה ואהרון באחד לחודש השני, לפקוד את משפחות ישראל כל זכר לגולגלתם מבן 20 שנה ומעלה יוצא צבא,
ולהעמיד נשיאי שבטים שיהיו להם ל-מַטֶּה ,
לכל שבט מנה שם שישמש לנשיא- ראש לבית אבותיו.
אחרי שנה למנוסתם ממצרים כקבוצת עבדים,
אחרי הזמן שעבר ובו שמטו את ההרגלים הישנים של עבדים,
עכשיו השם מבקש להכניס סדר ומבניות לתוך שיגרת הליכתם.
דווקא כשהם במסעם במדבר הרחב, בתוך מקום אימתני וחסר גבול, השם מבקש ליצוק
סדר ומבנה דרך חלוקה מסודרת לשבטים,
קבלת דגל מייצג בעל סימנים, ואותות, לכל שבט,
חיבור של כל אדם לשבט אבותיו, וקביעת מבנה הליכה וחניה מופתי ומסודר בהתאם לשיוך לכל שבט.
אומרים חכמינו המקובלים שהשם בונה יסודות נכונים להתהוות העתידית של העם בארץ ישראל,
אך כל המבניות המיוסדת בארץ, יש לה מקור שמיימי,
ומגיעה מהסדר האלוקי של מלאכי השמים סביב כסא הכבוד, מה שמכונה המרכבה העליונה.
כפי שבעליונים נראה סדר מופתי לצבאות מלאכי השרת
מיכאל, גבריאל, רפאל ואוריאל
As above so below
כך השם מכוון את עם ישראל לבנות מבנה סדור בעל מהות רוחנית המקנה לעם בטחון, שמירה והגנה.
מבנה זה אינו רק סידור טכני-צבאי, אלא השתקפות ארצית של סדר עליון ושמיימי של ה "מרכבה" המייצר שמירה והגנה.
ומכאן נובע סוד גדול של צורות הגיאומטריה המוקדשת, מבנים גאומטריים שיש להם משמעות רוחנית עליונה, דוגמת צורת המגן דוד, ושציורם כסמלים מאפשר להוריד סדר רוחני וכוחות אלו על פני האדמה.
ומשה הקהיל את כל העדה כפי שנתבקש, באחד לחודש השני,
ופקדם בהר סיני.
וכך מונה הפרשה את כמותם ופוקדת כל אחד ואחד משבטי ישראל- ראובן ובני משפחתו, שמעון ובני משפחתו, גד ובני משפחתו, יהודה, יששכר, זבולון, בני יוסף- אפרים ומנשה ומשפחותיהם, בנימין, דן, אשר, נפתלי, כך פקדו כל איש בוגר לבית אבותיו, ללא הילדים.
ואז מבקש הקדוש ברוך הוא ממשה *שלא לפקוד* את הלויים ואת ראשם לא לשאת בתוך ישראל.
ואת הלויים מבקש ממשה להפקיד על *משכן העדות* ועל כל כליו, וכל אשר לו,
שהם ישאו אותו, וישרתו אותו, ויחנו סביבו.
*וּבִנְסֹ֣עַ הַמִּשְׁכָּ֗ן יוֹרִ֤ידוּ אֹתוֹ֙ הַֽלְוִיִּ֔ם וּבַֽחֲנֹת֙ הַמִּשְׁכָּ֔ן יָקִ֥ימוּ אֹת֖וֹ הַֽלְוִיִּ֑ם וְהַזָּ֥ר הַקָּרֵ֖ב יוּמָֽת:*
*וְחָנ֖וּ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֑ל אִ֧ישׁ עַל־מַֽחֲנֵ֛הוּ וְאִ֥ישׁ עַל־דִּגְל֖וֹ לְצִבְאֹתָֽם:*
וה' מסביר למשה כיצד יחנו בני ישראל במדבר,
*אִ֣ישׁ עַל־דִּגְל֤וֹ בְאֹתֹת֙ לְבֵ֣ית אֲבֹתָ֔ם יַֽחֲנ֖וּ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֑ל מִנֶּ֕גֶד סָבִ֥יב לְאֹֽהֶל־מוֹעֵ֖ד יַֽחֲנֽוּ:*
כל איש יחנה לפי דגלו, הנושא את האות והסימן לבית אבותיו,
וכך יסודרו:
ממזרח - דֶּ֛גֶל מַֽחֲנֵ֥ה יְהוּדָ֖ה לְצִבְאֹתָ֑ם וְנָשִׂיא֙ לִבְנֵ֣י יְהוּדָ֔ה נַחְשׁ֖וֹן בֶּן־עַמִּֽינָדָֽב, ומעליו מטה יששכר, ומטה זבולון.
תימנה-(דרום) דֶּ֣גֶל מַֽחֲנֵ֧ה רְאוּבֵ֛ן לְצִבְאֹתָ֑ם וְנָשִׂיא֙ לִבְנֵ֣י רְאוּבֵ֔ן אֱלִיצ֖וּר בֶּן־שְׁדֵיאֽוּר
ועליו מטה שמעון, ומטה גד.
את אוהל מועד ישא שבט לוי בין המחנות כולם.
*וְנָסַ֧ע אֹֽהֶל־מוֹעֵ֛ד מַֽחֲנֵ֥ה הַֽלְוִיִּ֖ם בְּת֣וֹךְ הַמַּֽחֲנֹ֑ת כַּֽאֲשֶׁ֤ר יַֽחֲנוּ֙ כֵּ֣ן יִסָּ֔עוּ אִ֥ישׁ עַל־יָד֖וֹ לְדִגְלֵיהֶֽם:*
לכיוון הים- (מערב) דֶּ֣גֶל מַֽחֲנֵ֥ה אֶפְרַ֛יִם לְצִבְאֹתָ֖ם וְנָשִׂיא֙ לִבְנֵ֣י אֶפְרַ֔יִם אֱלִֽישָׁמָ֖ע בֶּן־עַמִּיהֽוּד, ועליו מטה מנשה, ומטה בנימין.
צפונה- מחנה דן, ועליו חונים מטה אשר, ומטה נפתלי.
סידור 12 השבטים סביב המשכן (במרכז) בארבעה דגלים (לפי כיווני השמיים) נועד להשכין את השכינה בצורה מאוזנת ולהמשיך ברכות ושפע מיוחדים,
שמירה והגנה לכל צד.
מרכז: המשכן (אוהל מועד) - מקום השראת השכינה.
מעגל פנימי: משפחות הלווים (קהת, גרשון, מררי) מקיפות את המשכן מצפונם ודרומם ומערבם, והכוהנים (משה ואהרון) במזרח.
מעגל חיצוני: 12 השבטים מסודרים ב-4 דגלים עיקריים,
3 שבטים בכל דגל, הפונים ל-4 רוחות השמיים.
וברובד היותר עמוק,
12 השבטים מייצגים 12 כוחות נשמה שונים המקבילים ל-12 חודשי השנה.
סביב המשכן, כל שבט פעל בתיקון הרוחני הייחודי לו,
ובכך תוקנו כל 4 רוחות העולם.
למרות החלוקה לדגלים,
לתפקידים שונים,
כולם פונים למרכז אחד - למשכן.
זהו סוד ה-"אחד" -
ריבוי שבטים המאוחדים סביב אמונה אחת, באל אחד,
וכשהם כולם סובבים סביב האמונה הזו, מתחברים הלבבות כאיש אחד בלב אחד,
והם זוכים להשראת השכינה בתוכם.
הכנה לארץ ישראל:
המבנה המרובע (תיבה) חונך את עם ישראל לייצר סדר אלוקי בתוך המדבר, מתוך מטרה ליישם סדר זה בעת כניסתם לארץ.
וכאשר אנו היום מתקנים את מידת הנצח שביסוד, אנו זוכים להתחבר באופן מושלם אל הסדר האלוקי הנצחי שבו פועל עם ישראל
במסגרת של 12 שבטים שונים, מגוונים המתאחדים יחד לשלם אחד.
ואנו למדים שההקשרות של שבטי ישראל זה לזה, אינה מקרית, אינה ברת חלוף, אלא היא נצחית ובעלת יסודות שמיימיים אלוקיים, לקיים תפקיד של שיקוף המבניות העילאה פה בעולם התחתון.
כך שבפן של חיבור עם ישראל
אנו למדים שלא משנה כמה נתווכח, נריב, נתרגז זה על זה, בסופו של דבר בשרש, במבניות אנו מאוחדים לריקמה אחת,
שנעה יחד בתוך סדר אלוקי,
וגם אם הוא מתבלגן לעיתים,
הכח הרוחני שמעליו תמיד ישיב חזרה את הסדר על קנו.
משמע, בסופו של דבר נתעורר לגלות, אם לא הבנו זאת עד היום, את הסדר שמחבר אותנו לפעול נכון כפי שנועדנו להיות
אור לגויים.
ובפן האישי, ההקשרות שלנו כפי שכר הבנו היא יסוד קיומי של בני האדם, כיצורים חברתיים, משפחתיים. מידת הנצח שביסוד מאפשרת לנו לעבור אתגרים רבים, חילוקי דיעות, אפילו מריבות, ובסופו של דבר מתוך חיבור ליסודות הקדושים
לנצח את הכל ולהישאר מלוכדים.
אמן ונזכה לראות את עמנו
מתעלה מעל כל חילוקי הדיעות
ואיש אחד בלב אחד
נפתח זה אל זה את הלבבות -
חרדים, חילוניים, מזרחים, אשכנזים וכו'- כולנו יהודים, ולכולנו מטרה עליונה להיות
בנים ראויים להשם יתברך לבנות ולקיים את הארץ הזאת
שגם היא מקודשת לו,
ממקום של אהבה, יראה ושלום אמת בלבבות
יום נפלא לכולם🙌🙌
💫💫💫


