יום 40 לספירת העומר- הוד שביסוד

*בוקר אור ליום שלישי, 12.5.26 כה באייר, מ בעומר*
40 יום לספירת העומר- תיקון מידת ההוד שביסוד.
הגענו ליום שער ה 40,
שהוא יום גדול מאוד בתוך ספירת העומר, אמנם יש עוד 9 ימים לעבור, ורק אחריהם
יגיע שער ה 50 שיזכה אותנו בקבלת האור החדש בשלמותו,
אך 40 יום של תהליך כבר
מעידים על מעבר, טרנספורמציה והתמרה מאוד גדולים שהצלחנו להשיג ולהטמיע
לאחר 40 יום של ספירה, ועבודת המידות.
המספר 40 מסמל בתורה תהליך רוחני עמוק של התחדשות, ומעבר משלב אל שלב-
40 יום היה משה על הר סיני,
40 שנה צעדו בני ישראל במדבר,
40 הוא שער של טרנספורמציה והתמרה,
והוא לא סתם נפגש עם תיקון ההוד שביסוד,
ההוד - שיא הקדושה המבקשת מאתנו להיות בשיא הענווה שלנו, והכרה שלנו באור האלוקי העליון שממלא ומאיר אותנו בחסדו.
מידת היסוד מלמדת אותנו היקשרות ושזירה בצורה מאוזנת ונכונה, ומסמלת בתוכה את תיקון הברית,
ואת החיבור ליוסף הצדיק,
שזכה לבנות מרכבה לספירה זו
ועבר ממקום של גאווה בנערותו- כשסיפר לאחיו את חלומותיו, כיצד כולם משתחווים לו,
ועבר את זריקתו לבור, מכירתו למצרים, ניסיונות מול אשת פוטיפר שבעקבותם נזרק לבור שוב, יד יציאתו משם והפיכתו לשליט מצרים הגדול,
שבכל הרגעים הוא מקבל את המציאות בענווה, נאמן לעצמו, לדרכו ולאלוהיו.
בתיקון הההוד של היסוד,
אנו מתבקשים ללמוד לשזור את מציאות החיים, את הברכות, את המתנות שאנו זוכים להם,
וגם את העשיה שלנו
עם ההכרה האלוקית שהכל מאתו יתברך,
ושכל השפע והאושר והשמחה קשורים בחיבור שלנו להשם,
גם כשאנחנו פועלים, ועושים, ויוזמים, ומתאמצים,
בסופו של דבר, בלעדיו- לא היה מאומה.
יום זה מבקש מאתנו,
לבחור בשותפות עמו מתוך אהבה,
מתוך רצון ובחירה להיות מחוברים אליו, אל תורתו, ולחבר חיינו עם הקדושה והענווה שבעבודת השם,
ושילובה בחיי היום יום שלנו
מתוך אהבה ויראה והבנה
שלכל דבר שנברא על ידינו,
תמיד יש שותף עליון ביצירה...
אם זה תינוק- יש לו שלושה שותפים- אמו, אביו והקדוש ברוך הוא,
אם זו יצירה, יוזמה, חזון וכו'- יש לה לפחות שני שותפים היוצר והקדוש ברוך הוא...
היום נשאל את עצמנו
האם אנו מודעים לשותף השלישי (אלקים) בכל היקשרות שיש לנו עם הסובבים אותנו, קרובים או רחוקים?
האם אנו מודים על "ניסים" קטנים שפוקדים אותנו בשגרה ובחיי היום יום?
חכמינו הבינו את החשבות הגבוהה להודות להשם ולהתחבר אליו באופן יזום במהלך היום יום, ולכן תיקנו לנו את התפילות.
כדי שנלמד ולא נשכח, בתוך שיגרת החיים, בתוך היום יום, לקחת רגע של עצירה, להתחבר לקדוש ברוך הוא, ולומר תודה, לבקש אם צריך עזרה, ובעיקר-
כמו בכל קשר ומערכת יחסים עם כל אדם שאנו מנהלים,
חלק משמעותי הוא להראות את הנוכחות, את חשיבות הקשר עבורנו, בכך שאנו מפנים בתוך היום חלק מהזמן שלנו-
לצורך היקשרות, וחיבור באופן מקודש, משמע, שהשכינה נוכחת ושורה בו, ואם אין הדבר כך בכל הקשרים ומערכות היחסים שלנו,
עלינו לעשות בדק בית על מהות הקשר וטיבו בחיינו, ולשנות בהתאם מה שנדרש.
שימו לב כי ביום זה,
כה באייר, בשנת 1949, עוגנו דגלה וסמלה של מדינת ישראל, ממש יחד עם פרשת במדבר, בו שבטי ישראל מקבלים דגל וסמל שייצגם, ומבנה סדור בו נדרשים לצעוד ולחנות במדבר.
כמו כן, ביום זה קבלה הממשלה החלטה לצאת למלחמה,
ובערב יום זה פרצה מלחמת ששת הימים מול מצרים, ירדן וסוריה שנעזרו בעיראק, לבנון וערב הסעודית, לאחר תקופה מתוחה שבה מצרים חסמה את מיצרי טיראן לשיט ישראלי,
ולאחריו הוטל אמברגו (חרם כלכלי) צרפתי על ישראל.
משלא צלחו הפתרונות הדיפלוטמטים, לישראל לא נותרה ברירה והיא פתחה במבצע ממוקד שבו השמידה את חיל האויר המצרי,
כבשה מאוחר יותר את *מדבר סיני*, ורצועח עזה ממצרים,
את רמת הגולן מידי סוריה, ואת יהודה ושומרון ובהם מזרח ירושלים מירדן.
בששת ימים-ישראל הכפילה את גודלה בכל החזיתות,
כששת ימי הבריאה,
כששת המידות שאנו מתקנים- חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד- עד שאור הכתר זוכה להאיר במלכות,
וכסמל המגן דוד הבנוי משישה קודקודים, המחברים שמים וארץ, ובמרכזו הנקודה האלוהית, השמיימית, שבלעדיה לא מתקיימת כל המשמעות של
ארץ ישראל, עם ישראל, תורת ישראל, וביחד איתה החיבור
וההרכבה השלימה של
ארץ ישראל,
עם ישראל
ותורת ישראל
מאפשרים הורדת אור האינסוף והאלוקות אל תוך מציאות העולם הזה, הללו-יה💫✨
💫💫💫


