top of page

קהילת תפילה ישראל והעולם

ציבורי·8 חברים

יום 46 לעומר, ו- "היום המיוחס" של עם ישראל


*בוקר אור ליום שני, 18.5.26 ב בסיון, מו בעומר*


יום ב' בסיון הוא יום מיוחד,

הנמצא ממש בין ראש חודש סיון, לשלושת ימי ההגבלה

(ימי הכנה למעמד הר סיני).


יום זה קיבל את הכינוי *"היום המיוחס"*, כיוון שביום הזה אמר הקדוש ברוך הוא למשה לאמר לבני ישראל שיהפכו לעם סגולה, ממלכת כהנים וגוי קדוש:


*ועַתָּה אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמְעוּ בְּקֹלִי וּשְׁמַרְתֶּם אֶת בְּרִיתִי - וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל הָעַמִּים כִּי לִי כָּל הָאָרֶץ. וְאַתֶּם תִּהְיוּ לִי מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹשׁ..."*

(שמות יט, ה-ו)


אני לא יודעת אם באמת אנחנו מצליחים לתפוס את גודל המעמד של ההכרזה של משה ביום הזה שהפכה את עם ישראל רגע לפני מעמד הר סיני לגוי קדוש, לאומה נבדלת

מתוך מעצם קבלתם את הברית עם השם.

הכרזה זו היא ההצהרה שהחלה את תהליך ההתקדשות של עם ישראל.

לא בגלל שאנחנו שונים פיזית מאחרים, לא בגלל שאנו עליונים במשהו, בעצם אנחנו בכלל לא...

לא יפים יותר,

לא גבוהים יותר,

גם אין לנו עיניים כחולות יותר...

ולא נימוסים מיוחדים,

ואנחנו אפילו קצת ההיפך מכל זה...

ובכל זאת, בזכות שלקחנו על עצמנו את הברית עם השם,

לשמור ולעשות ולקיים את דברי תלמוד תורתו באהבה וביראת הלב, זכינו למשהו יוצא דופן, להיות חלק מעם שיש לו מורשת של אלפי שנים,

עם שהוא משהו אחר בדרך ובאופן שבה הוא חי את החיים, שמשמר ומבדל אותו מכל העמים.

עם שכיום אפשר לראות כיצד

כל העמים בו קצת מתקנאים,

קצת מבקשים ללמוד ולהבין את הדבר הזה...

להבין מה זו "שבת" באמת...

להבין מה זו יראת השם אמיתית....

להתחבר ברגעים הכי קשים והכי יפים למקום הכי עמוק ופנימי ולקבל ממנו כוחות עצומים.


ובאמת בימים הללו שאנו חווים, ניתן להרגיש כל כך את העוצמה, ואת הזכות, להיות חלק מהעם הקדוש הזה, לקחת את קיום תורת השם ומצוותיו כמתנה ענקית שזכינו לקחת חלק בה,

וההוכחה הכי פשוטה לכך היא שהיהדות מעולם לא ניסתה להמיר דתו של אף אחד,

אף פעם לא משכה אליה את הגרים בכח,

לא ביקשה מהם דבר...

רק שיתנו לנו לקיים את יהדותנו בדרך בה נקראנו.

והוכחה נוספת היא מנגד, כל מי שמעוניין ורוצה מוזמן להצטרף לעם היהודי, אך לשם כך, יצטרך להבחן, ללמוד ויבדק אם מוכן באמת לקחת את עול היהדות על עצמו.

כי כמו שזו זכות ענקית וגדולה,

שאולי רק בימים אלו אנו בדורנו מצליחים סוף סוף לגלות אותה,

יש בה גם חובות עצומות,

תרי"ג מצוות, ובהם הלכות, וחגים, ושבתות, עשה, ואל תעשה, תשמור ותקיים...

ובקיצור, זהו יום עבור כולנו להודות להשם יתברך על הזכות שנפלה בחלקנו להיות לו ממלכת כהנים וגוי קדוש.


והיום הגענו ליום ה 46 בספירת העומר, הנצח שבמלכות, שמחבר אותנו לכח הנצחי של העם שלנו להיות להשם ממלכת כהנים וגוי קדוש, מעצם מחויבותנו לברית, למשימה האדירה והעצומה שנפלה בחלקנו, להעיר/להאיר ולעורר את האנושות ודרכה את הבריאה כולה לחיבור לאורות השם יתברך, לדרכו שמבקש ללמד אותנו, דרך הישר והאור

שמלמדת אותנו כיצד להיות

שותפי אמת לקדוש ברוך הוא בתיקון פגם החטא שיצר אדם ראשון, והשבת העולם להיות גן עדן עלי אדמות.


יום זה מייצג את החיבור בין מידת הנצח- ההתמדה, הנחישות, לביו מידת המלכות- המשילות, ההנהגה, הריבונות.

ובפן האישי,


נצח שבמלכות — נותן לנו את הכוח להחזיק אור לאורך זמן.

לא התלהבות רגעית, אלא התמדה שמגיעה מצד הנשמה.


זהו היום שבו המלכות לומדת לעמוד, להמשיך, ולא לוותר על האור גם כשהדרך לא תמיד מתקדמת בקצב הצפוי, גם כשיש עיכובים, מהמורות ותפניות.

כשהנצח נכנס למלכות אנו מגלים בתוכינו יציבות רוחנית אמיתית שנותנת לנו כח פנימי עצום להיות כלי הגשמה לרצונותינו הגבוהים בתוך המציאות.


מידה זו דורשת מאתנו להמשיל את הנשמה למושלת על רוחנו, על נפשנו (רגשותינו), ועל גופנו.


כי ברגע שאנו בוחרים להעביר את הממשלה וההנהגה והמלכות -על גופנו, נפשנו ורוחנו

בידי הנשמה,

שהיא למעשה החלק האלוקי והגבוה של הוויתנו-

אין ספק שנוכל להגשים

ולקיים את מלא שאיפותינו על פני האדמה;

כי הרי הם ממילא יהיו מכויילים ומסונכרנים עם רצון הבורא, ויקבלו את התמיכה של הבריאה כולה....


קחו לעצמכם היום 10 דקות של חיבור אמיתי עם הנשמה,

10 דקות של תפילה מהלב,

רבע שעה של כתיבה והתבוננות על חייכם,

7 דקות של נשימה מודעת, רק לחוש מחדש כל תא ותא בגופכם, ולאפשר לאור האלוקי, ולהכנס ולהדהד בתוכם את רטטי אור הנשמה הגבוהים.


עד גילוי אור המלכות,

השכינה נמצאת בגלות,

אנו לא תמיד חשים את החיבור אליה, את זיוה,

הנצח מאפשר לנו להחזיק את האור האלוקי במלכות,

במציאות הגשמית שלנו גם ברגעים של ההסתר.

זכינו במידת הנצח שבמלכות,

הכתר כבר כמעט מונח על ראשנו, עוד קצת העמקה, זיכוך וחיבור ונגיע למעמד המיוחל,

להוריד אור אינסוף כולו למלכות ולגלות את השכינה בתוכינו.


הללויה💫💫💫



צפייה אחת

חברים

הרשמה

ל'מדרשותא' >

bottom of page