top of page

קהילת תפילה ישראל והעולם

ציבורי·8 חברים

יום 36 לספירת העומר- נכנסים לשבוע היסוד עם החסד שביסוד


*בוקר אור ליום שישי, יד באייר, 8.5.26, כא באייר, לו בעומר*


יום 36 בעומר-

יום משמעותי מאוד שבו אנו נכנסים לחיבור לשבוע ספירת *היסוד*,

שבוע שבו אנו נתחיל להרגיש כיצד כל המידות האלוקיות שעבדנו עליהן במהלך השבועות הקודמים:

החסד (אהבה)

הגבורה (הצבת גבולות)

התפארת (איזון אמת ורחמים)

הנצח (התמדה)

וההוד (הודיה וענווה),

שחיזקנו בתוכינו את החיבור

לכל אחת מהן,

שאימנו את נקודות התורפה שלנו הקשורות לכל אחת מהן,

כל אחד בהתאם למקומות שנדרש היה להתאמן עליהם בנפשו-

כעת כולן מתכנסות יחד,

נשזרות ומתרכבות בכור היתוך פנימי רגשי בתוכינו

לכדי מערכת שלימה אחת,

מאוזנת יותר, חזקה יותר,

איתנה יותר,

מערכת שזכתה להגדיל ולהרחיב את יכולת ההכלה המנטאלית והרגשית שלנו

ושתאפשר לנו להוליד דרכנו מציאות חדשה לגמרי

המבקשת להכנס ולהתגלות בחיינו,

ולאפשר לנו *הקשרות* עמוקה ואותנטית יותר בכל הפעולות, המעשים ומערכות היחסים שלנו.


התקשרות היא יסוד החיים, עמוד השדרה הרגשי של הנפש האנושית. אנחנו יצורים חברתיים במהותנו,

וכל אדם מרגע שנולד זקוק להתקשרות כדי לצמוח ולגדול. זהו הקשר בין בעל ואשה,

אמא ובן,

אחים ואחיות,

בין חברים קרובים,

ובין אדם לקהילה.

התקשרות מעניקה לנו חיזוק, בטחון, ותחושת שייכות.


אך חשוב כל כך, שההתקשרות שלנו במערכות היחסים הבחיריות שלנו תהה מושתת על יסודות מוצקים, מתוך חיבור עמוק לזהות העצמית שלנו,

הבנה שלנו את עצמנו,

חיבור למקום שלנו ללא התבטלות בתוך כל מערכת שנבנית.


ספירת היסוד מבקשת מאתנו כעת, קודם כל להתחבר לעצמנו, ולאפשר לכל מימדי ההוויה שלנו

שבנינו להן כלי חדש בתוכינו

להתחבר ביחד,

ולהאיר את האור החדש שעובר דרך הצינור שלנו בתוך כל פעולה שלנו, ובתוך כל מערכות האינטרקציה שלנו עם העולם,

ובכל מערכות הקשרים שלנו;

בעבודה שלנו,

ביצירה שלנו,

באופן שבו אנו מבטאים את עצמנו,

במערכות היחסים שלנו,

בחיבורים חדשים שניצור, ובחיבורים שמבקשים

להשתחרר...


ספירת היסוד מבקשת מאתנו לאפשר להוויה האמיתית שלנו

להתגלות לעולם באופן הכי כנה ואותנטי שיש, להסיר מסכות שקריות,

ולבדק לעומק:

האם אנו אמיתיים וכנים בקשרים שלנו?

האם אנו פועלים למען קידום הרצונות והשאיפות שלנו?

האם יש פער בין מה שמתחולל בתוכינו למה שאנו מראים כלפי חוץ?

והאם אנו יודעים כיצד לקבל ולהעניק אהבה בצורה נקיה לסביבתנו?

והחשוב ביותר לשים לב שבכל כל היקשרות אנו לא מבטלים את עצמנו.


רק כך נוכל לבנות יסודות אמיתיים בתוך כל הקשרים שלנו, וליצור עומקים חדשים, והיקשרות מאוזנת

שתייצר יסוד בריא ומאוזן בנפש,

כלי איתן ויציב-

שיש לו את כל היסודות הנדרשים, לצאת ולהשפיע את מאור הנשמה החוצה לעולם.


יש לשים לב, כי הצל של ספירת היסוד הוא הפחד - פחד מהיקשרות...

פחד מקרבה, בריחה מאינטימיות ומקשרים עמוקים, צורך באישורים חיצוניים,

וחיבורים שמגיעים ממקום לא נקי או מאוזן.


בשבוע הזה, נידרש לחבר את כל מימדי ההוויה והרגש שלנו לכדי שלם הרמוני אחד.

לחבר בין רוח למציאות,

לא רק להבין את רצונותינו המשמעותיים,

אלא גם לוודא שאנו חיים אותם,

ואם לא, אז זה הזמן להתחיל!!

לשמור על אנרגיה וקדושה פנימית, משמע,

להשתחרר מקשרים או פעולות ומעשים שמרוקנים אותנו,

ולהתחבר לפעולות ואנשים שאיתם אנו מתרוממים, ומתעלים.


היופי של השבוע הוא שאנו

מתחילים לזהות את המהות החדשה שלנו, ולצאת להתחבר איתה לעולם...

וכך ליצור היקשרויות אמת, אותנטיות המבוססות על יסודות מוצקים.


תת המידה שפותחת את שבוע היסוד, היא החסד שביסוד,

האהבה הנקיה שביסוד-

ופה אנו מתבקשים לפתח את הלב שלנו עוד קצת לאהבה טהורה ונקייה שתיכנס לחיינו,

וממש להתחיל לבנות את יסוד החסד בתוך הקשרים שלנו,

ללמוד כיצד להתחבר לאהובים שלנו, לתת ולהעניק להם בצורה בריאה,

וגם לפתח את הלב לקבל אהבה מהם בחזרה.


היום אנו מתאמנים כיצד להעניק אהבה לסביבה מבלי להאחז,

להיות קרובים, אך מבלי לאבד את עצמנו, תוך קשיבות ללב ולרצונות שלנו,

ליצור חיבור חם ונקי מתוך אמת פשוטה, אהבה שאינה נובעת מחוסר אלא מתוך שפע וזרם פנימי שאנו מבקשים לחלוק עם הסביבה.


היום התאמנו על להיות נוכחים באמת:

הקשיבו מכל הלב ליקיריכם, כשאתם בשיחה היו בתשומת לב מלאה, *בנוכחות*,

פתחו את ליבכם, בלי לנסות להציל, לייעץ, מבלי להתאמץ יותר מידי, אלא מתוך אהבה טהורה.

זכרו שאף אחד לא צריך את ההצלה שלכם, אך רבים ישמחו לאהבה ולקרבה שלכם.


נסו היום לומר לאדם יקר

משהו חם ואמיתי,

מילת חיזוק/הערכה


ותבדקו איפה ליבכם עדיין סגור, עדיין מכווץ ולא מבטא את האמת המלאה...


זה גם זמ לבדק בית פנימי,

באם יש לנו קושי להתקשר עם אדם מסוים, כדאי לבדק בתוכינו באיזו מידה אנו אכן אוהבים את האדם, או את הענין איתו

ולמה אנו רוצים להתקשר אתו.


זכרו שהאהבה היא המפתח לכל התקשרות שלנו עם כל אדם בעולם, וחשוב שנדע לבנות מערכות יחסים שמושתתות ומהדהדות אותה כיסוד מוצק ובסיס מוצק להווה ולעתיד🙌


שבת מבורכת לכולם🕯️🕯️



2 צפיות

חברים

הרשמה

ל'מדרשותא' >

bottom of page